Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeZaciekawiło mnie to. Masz może jakieś przykłady takiego systemu. Według mnie, mocno zaburzyłoby to pracę zawieszenia. Zwiększy się masa nieresorowalna, a na dodatek nie będzie stała ze względu na zwiększający się nacisk na oś wraz z wyższymi prędkościami ( np. w sławiniaku będziesz miał kilka kilo docisku, a w ostatnim zakręcie kilkanaście) oddziaływanie dodatkowej masy na zawieszenie będzie trochę inne niż przy tradycyjnym bodykicie dociskającym całą karoserie do podłoża.
Odpowiedzgeneralnie chodzi o to zeby siła dociskowa wywierana przez powiedzmy skrzydło była jak najnizej nawet nie na os koła ale na felge przykładu z zycia takiego systemu ci niepodam bo wymyslilem to sobie stojac w kolejce do kasy w markecie oczywiscie jak wsyztkie systemy aerodynamiczne im wolniejszy bedzie zakret tym siła bedzie mniejsza mozna by to skorygowac jak zawwsze elektroniczne sterowanymmi skrzydlami ale to kolejne komlkacje systemu koszty i kolejne zrzeczy mogace sie popsuc tak czy owak załozyłem sobie ze masz ramie jakgdyby nasteone lage obok standardowej mowa o zawieszeniu przednim wiec ta laga z wysowanym skrzydłem ma mocowanie własnie na ladze z jednej str i jest to dluzsze ramie a w mejscu gdzie sie zaczyna skrzydło na dole jest mocowanie na krotsze ramie idace do felgi i to ramie krotkie opera sie o felge na rolce z boku i ta rolka dociska felge poprzez wysowane skrzydlo z boku ktore by sie wysowalo tylko w mocnym złozeniu nad tym juz by musial czuwac caly system elektroniczny zyroskopy akcelerometry itd musialby byc i na przednej i na tylnej osi wadomo musialby by brac rozkald mas wmotocyklu wraz z jedzcem itd generalne dzieki temu krotkiemu ramieniu o ktorym pisalem wiekszosc docisku poszlaby na opone i felge a mała czesc na dlzusze ramie przymocowane do lagi pierwotnej masy nieresorowane ok wzroslyby pewnie ale i tak motocykl pokonujac zakret w spsosb sportowy bylby szybszy teoretycznie niz bez tego systemu mocujac skrzydlo docskoe z tylu i przodu motocykla im wyzej jest tym gporzej z racji tego ze jak wiadomo docisk pojdzie na opone ale tylko do momentu w ktorym kierowca bedzie go dawal rade "łamać" wec by musal strasznie walczyc z maszyna a to co se wymyslilem dawaloby nacisk max nisko kierowca niewalczyl by o zlamanie motocykla sila prostujaca motocykl z zlozenia bylaby bardzo mała tzn teoretyczne wsyztko ale raczej by działalao opłacalnosc? niemam pojecia wraz z rozwojem projektu uproszeniem go wykrozystaniem lekkich weglowych materalow i produkcji seryjnej pewnie by zaczelo sie oplacac;P
Odpowiedztu mi sie po.epalo z tym łamaniem jak system bylby na gorze czyli zle motocykl sa by sie łamal i kierowca by musial walczyc o jego rpostowanie nic by to nie dało bo ja całuy czas psze o skrzydle ktore ustawialoby sie rownolegle do podloza nie prostopadle do motocykla .
Odpowiedzszerokosc felgi ma tez znaczenie im szersza by byla tym bardzej bedzie chciala sie wyprostowac i wyjsc z złozenia do pionu ale prawdopodobne bedzie to niewelka siła prostujaca wzgledem korzysci z docisku
OdpowiedzW sumie faktycznie sam pomysł ciekawy, teraz tylko znaleźć trzeba łatwy sposób na wprowadzenie go w życie. Ja ciągle widzę więcej przeciw niż za. spojler powinien być ruchomy aby dopasował się do pochylenia motocykla. siła docinku powinna być skierowana prostopadle do asfaltu, dokładnie nad środkiem styku opony z asfaltem, wtedy powinien wyeliminować się problem z momentem prostującym, ale w takiej sytuacji trzeba będzie włożyć więcej siły w wyprostowanie motocykla.
Odpowiedztemat do rozwoju i testów;) skrzydła oczywiscie wysowane tylko z jednej str zaleznie od tego wktora motocykl aktualne skreca ja widze wiecej za niz przeciw skrzydło oczywisce prostopadle do podloza rolka z ramieniem oparta o rant felgi odpowiedni dobór długosci ramion mocujacych do np lagi i gdzie sie zaczyna skrzydło lub jedno ramie mogłoby byc byc mzoe jedno polookragłe ramie idace od osi koła mniej wiecej do rantu felgi na koncowce rolka o rant felgi i tez na koncowce skrzydło wysowane trzea by bylo sprawdzic wiele opcji i porobic pare symulacji komputerowych lub ewentualnie jeszcze inny stelaz zrobic pod system
Odpowiedzskrzydło dajace siłe prostopadła do podloza samo skrzydło oczywiscie rownolegle
Odpowiedz